Tlak Evropské unie na snižování emisních limitů se netýká jen osobních aut, ale také užitkových vozů. I z tohoto důvodu se po těžebních lokalitách skupiny Sev.en Energy prohánějí nové „miciny“ neboli Mitsubishi L200 vedle doposud používaných vozů Ford Ranger a Toyota Hilux.
„Od září letošního roku začne platit přísnější emisní norma i pro užitková vozidla, což sebou přinese nové modely aut a hlavně nové motory, které budou technicky složitější. Všechny naftové motory již budou muset mít systém SCR se vstřikováním močoviny AdBlue, které některé modely zatím neměly. Tlak evropské unie na emisní limity bude pokračovat i v dalších letech a do roku 2025 resp. 2030 se má snížit množství CO2u užitkových vozidel o 15 % resp. 31 %, což se neobejde bez zásadních změn pohonných jednotek. Také na poli bezpečnosti dojde postupem času k zásadním změnám. Podle nařízení EU budou všichni výrobci povinni vybavit nejpozději od roku 2022 vozidla souborem pokročilých bezpečnostních prvků. To vše se postupně odrazí ve výrazném zvyšování cen aut,“ vysvětlil Marek Viktorýn, ředitel společnosti Servis Leasing, která spravuje vozový park skupiny.
Čtěte také:
Superpočítač pojmenovali podle šachty
Vymožeností dronu umí na šachtě využít
Pick-up Mitsubishi L200 byl v hledáčku Servis Leasingu jako případná alternativa za Ford Ranger už minulý rok a jedno vozidlo L200 společnost pořídila k otestování loni na podzim. Jako první jej měl možnost vyzkoušet tým pracující na přeložkách inženýrských sítí v Hořanském koridoru.
„Zkušenosti kolegů byly pozitivní, proto jsme na jaře objednali několik dalších kusů a od května jsou nasazeny do provozu. I od jejich řidičů máme pozitivní zpětnou vazbu,“ doplnil Marek Viktorýn. Následně se podařilo získat od importéra vozidel Mitsubishi ještě několik posledních skladových vozidel. Povedlo se vyjednat i zajímavé ceny, které se pohybují na zhruba stejné úrovni jako Ford Ranger. Na indexu spolehlivosti značka Mitsubishi dlouhodobě zaujímá přední místa.
Ze srovnání technických údajů vozidel Mitsubishi L 200 a Ford Ranger vyplývá, že japonský automobil je se svými 1 945 kilogramy o více než 200 kilogramů lehčí a motor o objemu 2,4 litru má o 17 kW vyšší výkon, rozvor je kratší o 22 centimetrů. Tyto parametry potvrzují, že by měla mít L200 slušné jízdní vlastnosti nejen na silnici, ale i v terénu. „Do našich podmínek jsou nové vozy vybavovány většími koly s terénním vzorkem, sadou krytů podvozku a tažným zařízením bez elektroinstalace za účelem případného vyproštění. Jinak mají Mitsubishi téměř stejnou výbavu jako ostatní v provozu používané vozy, včetně redukce a uzávěrky zadního diferenciálu,“ uvedl ředitel.
Podle Marka Viktorýna do konce roku 2019 je obnova terénních vozidel vyřešena a nyní budou sledovat trh a čekat, co automobilky nabídnou a jak si poradí se všemi nařízeními a změnami. Jedno je však jisté, éra jednoduchých a relativně levných aut pomalu končí.
Mohlo by vás zajímat:
Caterpillar vymýšlí bagry budoucnosti
Běloruský gigant BelAZ 75710
VIDEO: Sci-fi bagr z Jižní Koreje