Více než polovina lidí má nějakou negativní zkušenost s jednáním s dodavatelem energií. Vyplývá to z průzkumu společnosti Enehano Solutions, která se specializuje na digitální transformaci firem. S žádnými významnými negativními projevy se nesetkalo jen 30 procent lidí, ukázal průzkum mezi 500 respondenty. Nejčastěji zmiňovaným negativním projevem, který Češi uvádějí, je podle něj podávání neúplných nebo nepřesných informací.
Při jednání s dodavatelem energií si je tohoto konání vědoma téměř pětina lidí, výrazně více přitom těch starších. Podobně častým jevem je obtěžování, typicky v podobě příliš častého volání obchodního týmu dodavatele energií. Také s ním má negativní zkušenost necelá pětina lidí.
Čtěte také:
Neff: My si ty blackouty musíme „vyžrat“
Smutný: Úložiště s větší kapacitou stojí biliony
„Obvykle to přitom není záměrný nátlak, ale spíš neschopnost velkých firem poskládat všechny informace o zákazníkovi do jednoho komplexního profilu. Pak se stává, že zákazníkovi volají během týdne tři lidé z různých oddělení té samé firmy,“ řekl obchodní ředitel společnosti Enehano Solutions Michal Peška.
Mezi nejčastější negativní projevy se řadí v případě dodavatelů energií ještě dlouhé čekání na pobočce či telefonní lince a také pomalé vyřízení požadavku klienta. Oba případy shodně zažilo necelých 15 procent lidí.
Zrychlení svých služeb si velké firmy slibují aktuálně hlavně od automatizace. „Díky ní systém například rozpozná, k jaké poptávce zákazníka je potřeba přiřadit celý tým, kde bude stačit jeden obchodník a kde nasadit plně automatizovaný proces. Ten by si měl poradit s vyřízením častých problémů a otázek, aby uvolnil lidem ruce k vyřízení složitějších případů,“ uvedl Peška.
Jen velmi výjimečně mají lidé negativní zkušenost s pečlivostí, když lajdáctví ze strany dodavatele energií zažilo jen šest procent lidí. Stejně tak se jen zřídka zákazníci v minulosti setkali s neochotou a také s absencí lidského přístupu. Ten postrádalo při jednání s dodavatelem energií jen devět procent lidí.
Současná situace, kdy od poloviny října ukončila činnost řada dodavatelů energií, největší z nich skupina Bohemia Energy se zhruba 900 000 klienty, podle Pešky znamená obrovský tlak na pobočky a kontaktní centra dodavatelů.