Adéla Fousová a David Volf, pracovníci z SD – Kolejová doprava, svojí duchapřítomností a profesionalitou zabránili při nehodě na železničním přejezdu vlečky Elektrárny Mělník ztrátě lidských životů.
Elektrárna Mělník je důležitým energetickým subjektem v rámci celé republiky. Z uhlí ze Severočeských dolů zajišťuje jak výrobu elektřiny, tak i dodávku tepla. Pro další pozitivní ovlivnění životního prostředí se zde právě realizuje výstavba nového odsíření. Díky tomu panuje v mělnické elektrárně čilý stavební ruch pracovníků externích firem podílejících se na výstavbě, napsaly Hornické listy.
Čtěte také:
Ulrichův recept na štěstí
Odtěžené 2 miliardy kubíků za 72 let
Tak tomu bylo i v pondělí 28. května, kdy na vlečkovém přejezdu v bezprostřední blízkosti hradla projíždějící nákladní automobil nešťastně strhl trakční vedení. Na korbě náklaďáku vezl řidič ocelové konstrukce. Jistil je hydraulickou rukou, která však vysoko vyčnívala nad kabinu auta a tím zasahovala až k trakčnímu vedení. Přejezd má pět kolejí a každá má trakční vedení. Zatímco o první tři hydraulická ruka jen škrtla, o čtvrté se zachytila a strhla ho.
„Z denní místnosti strojvedoucího, která je v blízkosti železničního přejezdu, jsem viděla rozkmitanou trolej – trakční vedení. Když jsem z okna viděla, že posádka náklaďáku opustila kabinu a snažila se vyvlíknout zachycenou trolej z hydraulické ruky auta, křičela jsem, ať na nic nesahají a rychle opustí prostor. Zároveň jsem informovala hradlaře Davida Volfa, který se bleskově seznámil s mimořádnou situací a odpojil úsekové odpojovače. Naštěstí nás posádka náklaďáku poslechla a vozidlo opustila, protože po pár vteřinách, co odhodili konce přetrženého trakčního vedení, se automaticky obnovilo napětí 3 000 stejnosměrných voltů. Z konců trakčního vedení začaly šlehat elektrické výboje. Vznítil se olej v hydraulickém ovládání ruky a praskly zadní pneumatiky nákladního auta, protože stály na kolejích,“ přiblížila nehodu s dobrým koncem strojvedoucí Adéla Fousová.
Poté pracovníci SD – Kolejové dopravy postupovali podle havarijního plánu – vypnuli trolejové vedení na vlečce, volali policii, hasiče. Informovali vedoucího dopravy a bezpečnostního technika EMĚ. „Jsem rád, že máme takové pracovníky jako jsou Adéla s Davidem. Správně zareagovali a postupovali v souladu s havarijním plánem. Díky jejich duchapřítomnosti nedošlo ke ztrátě lidského života,“ uvedl vedoucí dopravního provozu Mělník Miroslav Čáp.
Mohlo by vás zajímat:
Z Dolu Bohumír je hornické muzeum
VIDEO: Znáte toto unikátní hornické muzeum?
Podkrušnohorské muzeum opravilo parní těžní stroj