Doba čtení:1 m, 41 s

Severní energetická vložila do rozvoje hipodromu miliony korun. Foto: hipodrom.cz

Těžařská společnost Severní energetická prodává svůj podíl v Hipodromu Most. Reaguje tak na útlum těžby uhlí na lomu ČSA. Zájem o akcie dostihového areálu má město Most, druhý hlavní akcionář.

Firma naplánovala dražbu akcií na 27. května. „Město Most jako druhý největší akcionář společnosti Hipodrom Most nebylo o takovém záměru informováno. Požádal jsem proto o odložení termínu dražby a projednání celé záležitosti tak, abychom dospěli ke společnému závěru,“ řekl mostecký primátor Jan Paparega.

Čtěte také:
Těžaři vydávají na rekultivace miliardy
Reportáž: Safari na vlastní kůži

Severní energetická podle svého prohlášení aktivitu primátora vítá. „Je i naším zájmem, abychom našli kupce, který bude dostihový sport na Mostecku dále rozvíjet. Pokud by o akcie hipodromu usilovalo právě město Most, považovali bychom to za dobré řešení,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Gabriela Sáričková Benešová.

Vláda na podzim rozhodla, že těžba na lomu ČSA nebude pokračovat za územními ekologickými limity. „Rozhodnutí nutí Severní energetickou postupně odstavovat těžební technologii a rušit pracovní místa. Vládní usnesení má negativní dopad i do ostatních oblastí činnosti skupiny. Dostihový areál je jednou z nich,“ uvedla mluvčí. Akcionáři podle ní nemohou nadále podporovat hipodrom.

V letošním roce jsou podle informací hipodromu na plánu tři dostihy, sedm parkurů a další akce, jako jsou svatby nebo in-line tábor. „V každém případě se náš záměr nijak nedotkne programu letošní sezóny, ten proběhne tak, jak byl naplánován,“ doplnila mluvčí.

Hipodrom je součástí rekultivačního parku Velebudice, který patří mezi špičkové projekty tzv. české rekultivační školy, která je s respektem uznávána na celém světě.

Velebudická výsypka se řadí mezi největší výsypky v bývalém Severočeském hnědouhelném revíru a byla vytvářena z nadložních zemin závodu Jan Šverma na celkové výměře zhruba 790 hektarů. Smyslem a cílem veškerého úsilí bylo navrátit mrtvým plochám výsypkových prostor jejich společenský význam. Naprostá většina evropských dostihových drah je vybudována na urovnaných přírodních terénech. I v evropském měřítku je tak stavba mostecké dostihové dráhy téměř unikátní záležitostí, zejména její provedení od základů.

Mohlo by vás zajímat:
Po Rudém severu se dnes procházejí turisté
Kostel by stál uprostřed lomu
Místo uhlí vinohrady