Poslední dvě akce zbývají k dokončení protihlukových opatření, která od loňského roku realizuje Sev.en Engineering ve spolupráci s Elektrárnou Chvaletice. Týkají se výstavby protihlukového krytu pohonů dopravníkových pásů a protihlukové zdi v blízkosti výklopníku.
Sev.en Engineering a Elektrárna Chvaletice společně dlouhodobě pracují na snižování hlučnosti v provozu elektrárny. Jejich cílem je snížit hlučnost především směrem k sousední obci Trnávka. První tři opatření byla dokončena v loňském roce. Jednalo se o odhlučnění výfuků komínkové páry u všech čtyř elektrárenských bloků. V létě se Sev.en Engineering zaměřil na snížení hlučnosti 400 kV transformátorů T1 až T4 a odbočkových transformátorů 15 kV.
Na rekultivacích jsou budky pro ohroženého Krutihlava
„V současné době dokončujeme projektovou dokumentaci pro výstavbu protihlukového krytu pohonů dopravních pásů DP 203 a 213, což jsou dva hlavní zauhlovací pásy. Projekt počítá se zakrytováním elektromotorů, převodovek a pohonů, včetně montáže pěti protihlukových dveří,“ vysvětlil Ladislav Zapletal, stavební specialista odboru inženýringu společnosti Sev.en Engineering.
Vznikne podobné zakrytování jako u turbín ve strojovně, kterému v elektrárně říkají autobusy. „Trochu odlišně bude řešeno chlazení. Díky osazení ventilátorů s frekvenčními měniči by mělo zejména v letních měsících fungovat lépe než doposud,“ doplnil specialista. Na techniky čekají práce ve výšce 49,5 metru, kam se bude muset speciální jeřábovou šachtou dopravovat materiál. Část se bude dělat i na fasádě objektu. „Výstavba protihlukového krytu a ostatního příslušenství by měla trvat zhruba dva měsíce. Využijeme červnovou celozávodní odstávku, ale počítáme s tím, že část prací bude muset probíhat za plného provozu,“ doplnil Ladislav Zapletal. Posledním opatřením, které by se mohlo začít realizovat do léta, je stavba protihlukové zdi v okolí výklopníku paliva Innofreight, kudy se do elektrárny přiváží palivo.