Firmy chtějí urychlit stavbu obchvatu Chodova

Plán na obchvat města je z 90. let minulého století a od roku 1994 je 2,5 kilometru dlouhá trasa i součástí územního plánu Chodova. Foto: wikipedia.org

Firmy z okolí Chodova na Sokolovsku se chtějí obrátit na Karlovarský kraj a vládu se žádostí o urychlení výstavby obchvatu Chodova. Je podle nich klíčový pro přilákání nových investorů v době, kdy se rychle blíží omezení a konec těžby a zpracování hnědého uhlí v Sokolovské uhelné. V tiskové zprávě to uvedla Sokolovská uhelná. 

Na jedné straně je nutné urychleně řešit vznik nových pracovních míst v okolí Chodova, protože řada jeho obyvatel je zaměstnána v těžebním sektoru. Na druhé straně ale vznik jakékoliv nové průmyslové aktivity v okolí města s sebou nese také zvýšenou dopravní zátěž. A jak z pohledu obyvatel, tak nás jako zaměstnavatelů je žádoucí, aby byla vedena mimo město,” uvedl předseda představenstva Sokolovské uhelné Zbyšek Klapka. Právě Sokolovská uhelná, která letos zastavila provoz plynárenské části kombinátu ve Vřesové, je jedním z iniciátorů společného postupu firem.

Čtěte také:
Sokolovská uhelná staví rodinné domy
Štěpánek pracoval v Sokolovské přes 40 let

Plán na obchvat města je z 90. let minulého století a od roku 1994 je 2,5 kilometru dlouhá trasa i součástí územního plánu Chodova. Obchvat by měl vést severně od města od Mírové po Železný dvůr. Záměr je součástí rozvojových plánů Karlovarského kraje i národního investičního plánu.

Za klíčový pro budoucnost ho považuje i ředitel společnosti Lias Vintířov Rudolf Borýsek, který se chce obrátit o podporu také na regionální hospodářskou komoru. “Při plánování investic do budoucnosti v podstatě narážíme stále na stejný problém. Kapacita a hlavně trasa komunikací. Napojení na dálnici totiž na jedné straně znamená průjezd Chodovem, na druhé Novým Sedlem. A obojí je špatně,” vysvětlil Borýsek.

Postup firem podporuje i město Chodov. Podle starosty Patrika Pizingera (Místní) je pro jeho obyvatele důležitý jak vznik nových pracovních míst, tak minimalizace dopadů, které by mohla mít zvýšená doprava. “Stav, kdy podobné věci řeší firmy v přímé koordinaci s městem, není úplně běžný. A podle mne je právě tento příklad ukázkou dobrého přístupu, jak společně nastartovat rozvoj našeho regionu,” dodal starosta města.