Generálky ještě neskončily

Nově opravená lokomotiva s kompletní soupravou na přepravu popílku. Obvykle ale tento typ lokomotiv táhne vlaky s uhlím do počeradské elektrárny. Foto: Coal Services

Ještě před koncem loňského roku stihla z dílny oprav železničních kolejových vozidel (ŽKV) v lokalitě Obránců míru vyjet kompletní souprava na převoz popílku, doplněná i novotou zářící motorovou lokomotivou typu 709.5.

Každoročně v dílně opravujeme jednu kompletní soupravu, která se v těžebních společnostech používá na přepravu popílku. Má dohromady dvanáct vozů, takže na renovaci jednoho nám vychází přibližně měsíc,“ vysvětlil Antonín Karl, vedoucí úseku údržby ŽKV CoalServices. Loňská souprava byla v pořadí už čtvrtá, která prošla zdejší dílnou a letos mají v plánu opravit další z celkových devíti.

Čtěte také:
Superpočítač pojmenovali podle šachty
Důl OKD si „zahrál“ v korejském filmu

Železniční soupravy na přepravu popílku z Počerad a Unipetrolu jsou specifické v tom, že jejich oprava zahrnuje kromě mechanických částí i výměnu speciálních chemicky ošetřených plastových desek, kterými je každý z vozů „vypolstrován“, aby převážené popílky v zimě nenamrzaly a lépe se s nimi manipulovalo. Takový vůz vyžaduje i speciální čištění.

Po opravě vyvezla železniční soupravu na popílek z dílny rovněž čerstvě opravená lokomotiva 709.5, kterou ale obvykle v doprovodu vagonů na převoz popílku neuvidíte. Vozí totiž soupravy naložené uhlím do elektrárny v Počeradech. K železničním soupravám s popílkem jsou připojovány motorové lokomotivy typu 740 s větší tažnou sílou.

Na kolejích CoalServices se pohybuje celkem 17 motorových lokomotiv. Nejpočetnější zastoupení má právě typ 709.5, kterých společnost využívá osm. „Loňská lokomotiva byla už v pořadí pátým strojem tohoto typu, který jsme vlastními silami v dílně opravili. V letošním roce se chystáme na generálku dalších dvou,“ doplnil Antonín Karl.

Mohlo by vás zajímat:
TOP 10 největších uhelných dolů
TOP 10 navždy bohatých
Největší bagr na světě udělal kariéru ve filmu