
Nedávno nově zvolený Evropský parlament bude rozhodovat i o budoucnosti automobilového průmyslu. Evropská asociace automobilových výrobců (ACEA) na politiky apeluje, že jsou v ohrožení miliony pracovních míst.
ACEA vydala veřejnou zprávu, určenou ovšem především poslancům Evropského parlamentu. V ní upozorňuje na důležitost automobilového průmyslu pro Evropu a varuje před možnými důsledky špatných rozhodnutí.
Čtěte také:
Europoslanci nerespektují fakta
Bez úlev Dánové Teslu nechtějí
„V tomto období je důležité úzce spolupracovat,“ citoval server idnes.cz z prohlášení. „Koneckonců sdílíme společný cíl a společnou odpovědnost – transformovat mobilitu ve prospěch všech 500 milionů lidí žijících v celé Evropské unii. Nejdříve je však třeba připomenout strategický význam automobilového průmyslu pro EU. Naše odvětví působí jako motor zaměstnanosti, inovací a růstu a zároveň udržuje Evropu a její občany v pohybu. Automobilový průmysl je například významným zaměstnavatelem, když v tomto odvětví pracuje přímo či nepřímo 13,8 milionu lidí. Zároveň představujeme také největší privátní příspěvek do výzkumu a vývoje, když každoročně investujeme 57,4 miliard eur. Stejně tak je automobilová výroba důležitá pro obchod, když pro EU vytváří obchodní přebytek ve výši 84,4 miliardy eur ročně.“
Výrobci nezpochybňují potřebu ekologického chování k planetě, ale zároveň tvrdí, že automobilový průmysl je v kritickém bodě. Tisíce inženýrů tvrdě pracuje na nových technologiích, úsporných a šetrných k životnímu prostředí, ale zároveň se automobilky pohybují ve stále složitějším prostředí legislativních změn, a to v okamžiku, kdy globální automobilový trh klesá a Evropa je navíc vystavena hrozbě zavedení cel na dovoz do USA a Brexitu.
„Nejde jen o emise nebo o to, jestli budoucnost bude elektrická nebo jiná, ve hře je i 13,8 milionu pracovních míst. A jsme připraveni odevzdat až 50 % výroby elektroaut mimo Evropu?,“ stojí ve zprávě.
„Všichni evropští výrobci masivně investují do technologií čisté mobility. Tržní poptávka po těchto vozidlech je však stále nízká. Evropští zákazníci nejsou přesvědčeni, že tato vozidla jsou pro ně nejlepší volbou. Prostě si nemůžou dělat starosti s tím, kde dobijí energii do svého auta. ACEA proto vyzývá politiky, aby prosadili potřebné investice do infrastruktury, a to nejen pro osobní auta, ale i pro nákladní vozy, dodávky a autobusy,“ uzavřela asociace své prohlášení.
Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Jak se rodí kolosy na čtyřech kolech
Rypadlo váží jako 2700 škodovek
Největší bagr na světě udělal kariéru ve filmu