Tichá převodovka na míru pro uhelný přístav

Konstrukce převodovky Falk V-class přinesla obrovské snížení provozních nákladů s nulovou úrovní spotřeby elektrické energie, vody nebo vzduchu. Foto: rexnord.com

V Newcastlu v Novém Jižním Walesu se nachází největší světové překladiště uhlí a hlavní vývozní terminál australského uhelného průmyslu. Jde o přístav Waratah s kapacitou 145 milionů tun uhlí ročně. A právě zde funguje unikátní tichá převodovka pro těžké stroje.

V těsném okolí přístavu je totiž pobřežní město, což znamená, že zařízení musí věnovat zvláštní péči snižování hladiny hluku v provozu. Aby provozovatel přístavu dosáhl snížení hluku mimo areál, vypracoval dlouhodobou strategii pro řízení hluku, která počítá se zavedením nízkohlučných převodovek pro zakladače a odběrové výložníky, které přemisťují uhelné produkty v areálu při přípravě na vývoz, napsal server industryinmotion.com.

Při hledání spolehlivého, odolného a nehlučného technologického řešení převodovek se provozovatel přístavu obrátil na společnost Regal Rexnord, která ve spolupráci s univerzitou v Newcastlu vyvinula řešení, které tlumí hluk převodovky nastavením pomocných prvků a navrhla vlastní konstrukci převodovky Falk V-Class. Výsledná konstrukce zaznamenala obrovské snížení provozních nákladů s nulovou úrovní spotřeby elektrické energie, vody nebo vzduchu.

Značka Falk je již dlouhou dobu synonymem pokrokových řešení pro přenos výkonu, a to již od svého vzniku před více než 125 lety. Právě řešení Falk pro přenos výkonu je klíčovým sortimentem společnosti Regal Rexnord při zásobování těžkého průmyslu, jako je kamenivo, cement, uhlí, zpracování kovů, těžba, papírenský průmysl a výroba energie.

Elektrickému důlnímu nakladači pomáhá obří powerbanka

Máme bohaté zkušenosti se spoluprací s přístavy železné rudy v západní Austrálii, kde jsme implementovali technologii nízké hlučnosti s našimi převodovkami Falk V-Class,“ vysvětlil Thong Phabmixay, obchodní a aplikační inženýr společnosti Regal Rexnord.

Pohony Falk V-Class byly navrženy tak, aby pracovaly se sníženou hlučností a vibracemi a zároveň maximalizovaly produktivitu závodu. A díky doplnění systému Regal Rexnord Smart Condition Monitoring System mají provozovatelé možnost sledovat vibrační diagnostiku v reálném čase spolu s různými dalšími kritickými faktory pro modelování výkonu, jako je teplota, kvalita oleje, obsah vody a celková bezpečnost aplikace,“ popsal.

Zakázkové převodovky třídy V byly navrženy a smontovány v závodě společnosti Regal Rexnord v Newcastlu. „Převodovky překonaly požadavky společnosti PWCS na hlučnost, teplotu a vibrace za přísných zkušebních podmínek a byly certifikovány pro instalaci. Pohonné jednotky převodovek třídy V jsme do přístavu Port Waratah dodávali postupně v průběhu několika posledních let ke spokojenosti zákazníka. Od té doby pohony dopravníků pracují hladce, tiše a spolehlivě“ uzavřel Thong.