V polském dole testují speciální elektromobil

Speciální prototyp, která se v dole testuje, dostal název Sokół 4×4. Foto: PGE

V polském uhelném dole Turów, který vlastní skupina PGE, probíhají zkoušky terénních vozidel na základě systému Landrover Defender s elektrickým pohonem.

Testy, kterým je elektrický roadster vystaven v obtížných podmínkách důlního dolu, jsou součástí projektu „Společnosti zapojené do rozvoje elektromobility“ realizovaného společností PGE. Jejím hlavním produktem je program výměny vozového parku a výstavba dobíjecích míst.

Čtěte také:
Polsko připustilo vliv dolu na stav vody
Poláci v tichosti rozšiřují důl na hranicích

„Skupina PGE se chce významně podílet na rozvoji elektromobility. Na jedné straně postupně rozvíjíme nabíjecí infrastrukturu, která přispívá ke zvýšení počtu elektromobilů na polských silnicích, na druhé straně neustále hledáme možnost rozšíření našeho vozového parku o vozy s elektrickým pohonem. Jsme energetická skupina, která zahrnuje jak doly, tak elektrárny a kombinované teplárny a elektrárny, jakož i distribuční oblast pokrytou sítí, která pokrývá téměř 40 procent jejího dosahu. PGE je jednou z největších zkušebních oblastí pro inovativní řešení a aktivně ji využíváme,“ uvedl předseda představenstva PGE Henryk Baranowski.

„V PGE, jako první v Polsku, plánujeme zkontrolovat, jak budou elektrická terénní vozidla v provozních podmínkách důlního dolu pracovat. Nyní jsme již po první etapě těchto testů na lignitovém doleTurów. V další etapě, která začala 28. června, bude vozidlo využíváno důlními pracovníky při běžných pracích, které denně provádějí terénní vozidla s podobnými parametry,“ řekl Robert Ostrowski, prezident představenstva PGE Górnictwo i EnergetykaKonwencjonalna (PGE GiEK).

Společnost PGE GiEK prováděla monitoring dostupnosti terénních elektromobilů, které se budou vyrovnávat s obtížnými provozními podmínkami dolu. Možným řešením v tomto ohledu je společnost Innovation AG, která vyvinula prototyp takového vozu. Roadster s názvem “Sokół 4×4” používá 85 kWh baterii, má pohon4 × 4, disponuje výkonem 272 koní a točivým momentem 350 Nm. Prototyp ujede na jedno nabití asi 200-300 km, v závislosti na obtížnosti terénu.

Mohlo by vás zajímat:
Běloruský gigant BelAZ 75710
Největší bagr na světě udělal kariéru ve filmu

Parkovací asistent bude i pro důlní obry