Doba čtení:1 m, 32 s
Jedenatřicet tun těžký Hitachi ZX300LC-6 má výkon 186 kW, motor je přeplňovaný šestiválec Isuzu 6HK1 o objemu 7,8 l. Foto: hitachiconstruction.com

Kdo měl možnost pracovat s pásovým rypadlem Hitachi ZX300LC-6, které je vlajkovou lodí japonské firmy, ocení zejména skvělé ovládání, otáčení nástavby i reakci ovládacího joysticku. Obojí se dá navíc přizpůsobit obsluze –  lze nastavit rychlost otáčení i dráhu a citlivost joysticku.

Jedenatřicet tun těžký Hitachi ZX300LC-6 má výkon 186 kW, motor je přeplňovaný šestiválec Isuzu 6HK1 o objemu 7,8 l. Pro snížení emisí využívá prověřenou technologii se vstřikováním močoviny. Obsah škodlivin se redukuje i opětovným využitím výfukových plynů, které se před vstupem do motoru ještě ochlazují. Konečnou fází ochrany ovzduší je oxidační katalyzátor ve výfuku.

Čtěte také:
Superpočítač pojmenovali podle šachty
Důl OKD si „zahrál“ v korejském filmu

Obsluha oceňuje u Hitachi ZX300LC-6 pohyblivost hydraulického ramene, které ovládají hydraulické válce se třemi stavitelnými axiálními čerpadly. Krouticí moment otočné nástavby je 90,5 kNm a poloměr otáčení je 3 210 mm, což je více než dostatečné. Podvozek je totožný jako u nejtěžšího modelu ZX350LC-6, tedy dvě horní kladky, osm spodních kladek a 48 desek.

Kabina Hitachi ZX300LC-6  je prostorná, odhlučněná, interiér vkusný a moderní. Ovládací přístroje jsou vpředu a vyhovují ergometrickým požadavkům. K dispozici je automatická klimatizace, která vytváří příjemné pracovní prostředí.

Díky lepšímu motoru oproti předcházejícímu modelu ZX290LC-5 má produktivitu práce vyšší o 14 procent. Nové úpravy přinesly snížení úniku oleje a lepší přístupnost míst pro údržbu.

Hitachi ZX300LC-6  S je určené pro zemní práce při bagrování, pro rekultivace, údržbu břehů vodních toků. Splňuje požadavky evropských směrnic na ochranu životního prostředí i přísné parametry pro pracovní komfort.

Mohlo by vás zajímat:
Caterpillar vymýšlí bagry budoucnosti
Běloruský gigant BelAZ 75710
VIDEO: Sci-fi bagr z Jižní Koreje