
Je to precizní osmnáctitunový kolos, který pohání šestiválcový motor o výkonu 158 kW a objemu 6,7 litru. Splňuje emisní třídu Tier4i. Nepotřebuje filtr pevných částic a vystačí si jen s močovinou. Řeč je o kolovém nakladači Case 821F XR.
Řidič nakladače ocení dobře přístupnou a prostornou kabinu. Bez problémů se do ní i při zavřených dveřích vejdou dva lidé. Vzduchem odpružená sedačka může být volitelně vyhřívaná, připlatit se dá také za nastavitelný sedák, který se v základní výbavě polohuje pouze spolu s opěradlem. Nastavitelný je také sloupek volantu. V kabině je dostatek odkládacích ploch, prolisy na lahve, jedna ze schránek je dokonce klimatizovaná. K pohodovější práci si můžete pustit rádio.
XR v názvu stroje znamená Extra reach, neboli dlouhý dosah výložníku. Maximální výška na čepu je 4564 milimetrů. Nakladač je dostupný také ve verzi Z-Bar, taktéž se Z-kinematikou, ale s dosahem pouze 4123 milimetrů.
Stroj má pětistupňovou převodovku se zámkem měniče krouticího momentu. Z manuálního řazení si strojník může přepínat na automatické. Sám si také nastaví, které stupně má automat používat. Pro nakladač Case je typický patentovaný chladicí box, kde jsou jednotlivé chladiče uspořádány do čtverce. „Tím pádem je může ventilátor chladit rovnoměrně. Při uspořádání za sebou se k tomu poslednímu dostane chladu nejméně,“ řekl serveru Bagry.cz servisní technik stroje Pavel Novotný. Další vychytávkou je předčistič nasávaného vzduchu Sy-Klone, který prodlužuje životnost vzduchových filtrů.
Čtěte také:
Caterpillar vymýšlí bagry budoucnosti
VIDEO: Extrémní golfové hřiště na korbách náklaďáků
Boční kapoty se otevírají neobvyklým vysouváním nahoru. Pod levou je měrka hydraulického oleje, na kterou je vidět skrz průzor i bez vyklopení kapoty. Malá dvířka za levým zadním blatníkem ukrývají odpojovač baterie, startovací body a elektrické ovládání zadní kapoty. V její levé části se nachází dobře dostupný vzduchový filtr. Po odklopení kapoty se odkryje ještě jeden menší kryt s ústí do nádrže AdBlue.
Stroj má nejklasičtější provedení s volantem, který můžou na přání nahradit joysticky. Joystick ovládající výložník lze zase nahradit páčkami, které strojník obsluhuje konečky prstů. Za volantem je palubní deska s palivoměrem a třemi teploměry provozních kapalin. Uprostřed je displej, na kterém může strojník podle světelných podmínek měnit tmavost podsvícení. Základní obrazovka ukazuje stav AdBlue, zvolený směr pojezdu, čas, otáčky, odpracované hodiny, režim motoru a v našem případně nastavené hodnoty automatické převodovky.
Na displeji může strojník ovládat jednotlivé funkce, které stroj nabízí. Čas šetří funkce Work Idle. Když strojník zařadí směr pojezdu, otáčky vyskočí do hodnot, které si dopředu navolil.
Mohlo by vás zajímat:
VIDEO: Jak se baví bagry po práci
VIDEO: Sci-fi bagr z Jižní Koreje
Služební auto obra Koloděje