Doba čtení:2 m, 17 s
Účast odcházejících zaměstnanců OKD je v programu Nové šichty zcela dobrovolná.. Foto: Wikipedia Petr Štefek

Webová aplikace, pomáhající spolupracujícím zaměstnavatelům s vyhledáváním a oslovováním odcházejících zaměstnanců z OKD s konkrétními nabídkami na nové uplatnění mimo revír, se rozeběhla před čtyřmi lety. Od té doby využilo Burzu práce více než osm desítek firem a podniků a přes čtyři stovky zájemců o zaměstnání.

Tato aplikace je určena pro zaměstnavatele, kteří do ní mohou vkládat a spravovat své aktuální nabídky volných příležitostí. Současně si v naší databázi Nové šichty mohou přímo na danou pracovní pozici vybrat a zarezervovat nejvhodnějšího kandidáta, o kterého mají zájem. Konzultanti Nové šichty pak vybrané kandidáty kontaktují s uvedením konkrétního termínu, do kdy se mají k zaslané nabídce pracovního pozice vyjádřit. V případě potvrzení jejich zájmu pak obratem novému zaměstnavateli poskytnou jejich životopisy. Firma si pak uchazeče sama osloví a pozve na vstupní pohovor. V současné době již část našich klientů přijímací pohovory absolvovala nebo se na ně v nejbližší době chystá, “ popsala pro Měsíčník Horník princip elektronické burzy práce personální ředitelka Radka Naňáková.

Čtěte také:
HBZS zasahuje i v toxickém prostředí
Seismická aktivita v revíru OKD

Účast odcházejících zaměstnanců je v programu Nové šichty zcela dobrovolná.V praxi to probíhá tak, že na osobní schůzce vyplní konzultant v aplikaci společně s klientem jeho kartu, kde jsou kromě osobních údajů, kontaktů, dosaženého vzdělání a kvalifikace uvedeny také informace o preferované pozici.

Systém každému klientovi automaticky vygeneruje identifikační číslo (ID). Zaměstnavateli jsou z databáze na základě fulltextového vyhledávání vyfiltrováni vhodní kandidáti na poptávanou pozici. Ten je však vidí jen pod jejich přiděleným ID, nikoli pod jménem a příjmením. Burza práce bere v potaz ochranu osobních údajů: „Není proto možné, aby zaměstnavatel kontaktoval registrovaného zájemce přímo, vše řeší naši konzultanti,“ dodala Markéta Klopcová, manažerka náboru a Nové šichty.

Zcela čerstvou novinkou je možnost, aby klienti sami mohli nahlí žet do nabídky pracovních pozic spolupracujících firem a podniků. „Při registraci klienta do Burzy práce mu nyní vygenerujeme i přihlašovací jméno a heslo. Může se tak kdykoli v aplikaci sám podívat na nabízená pracovní místa. Ti klienti, kteří se registrovali už dříve a přístup nemají, se na nás mohou obrátit a my jim přihlašovací údaje zašleme nebo předáme na další osobní schůzce,“ upřesnila manažerka náboru a Nové šichty.

Zároveň uvedla, že se připravuje další inovace aplikace: „ Klient při prohlídce nabízených pracovních pozic bude mít možnost tlačítkem označit tu, o kterou má zájem. Konzultanti na základě projeveného zájmu osloví zaměstnavatele, pošlou mu životopis. Další komunikace už pak bude opět probíhat jen mezi zaměstnavatelem a zájemcem.“ V databázi Burzy práce se zájem zaměstnavatelů začal zvyšovat. „Mají zájem ti z regionu i mimo něj. Jejich nabídky se průběžně aktualizují,“ dodala na závěr Markéta Klopcová.

Close

Generic selectors
Pouze přesná schoda
Hledat v titulcích
Hledat v obsahu
Post Type Selectors
Hledat pouze v kategorii
Energetická bezpečnost
Komentáře
Rozhovor
Videa
Z domova
Zajímavosti
Ze světa