Společnost Doosan Infracore Europe představila nové kolové nakladače DL220-7 a DL250-7. Modely jsou dalšími přírůstky do oceňované řady kolových nakladačů „DL-7“ a navazují na uvedení sedmi větších strojů DL-7 koncem loňského roku.
Stejně jako jejich větší sourozenci i modely DL220-7 a DL250-7 přicházejí ve zcela novém designu a jsou vybaveny novým výkonným motorem splňujícím požadavky normy Stage V. Díky tomu poskytují vyšší produktivitu, vyšší palivovou účinnost a nízké náklady na provoz spolu s vynikajícím prostředím a pohodlím pro obsluhu, napsal server stavebni-technika.cz.
„Zákazníci přijali prvních sedm modelů nové řady nakladačů velmi pozitivně. Uváděné modely DL220-7 a DL250-7 přinášejí stejné inovace a zajišťují tak špičkový komfort obsluhy, úsporu paliva, produktivitu a životnost,“ řekl ředitel společnosti Doosan Infracore Europe Charlie Park,
Kolové nakladače DL220-7 a DL250-7 také disponují výkonnou a citlivou hydraulikou a pomocnými hydraulickými připojeními. Jsou standardně vybaveny třetím hydraulickým ventilem s možností nastavení průtoku a funkcí aretace, což zajišťuje konstantní průtok pro hydraulicky poháněné příslušenství. U obou modelů je volitelně k dispozici čtvrtý hydraulický ventil.
Elektrickému důlnímu nakladači pomáhá obří powerbanka
Obsluha může snadno a pohodlně ovládat hydraulická zařízení pomocí proporcionálního spínače na joysticku. Jsou k dispozici také různé varianty pneumatik od předních světových výrobců, aby byla pokryta nejširší možná škála podmínek a aplikací. Kromě toho lze nové kolové nakladače dle konkrétní aplikace objednat s volitelným protizávažím 300 kg. Patří sem přeprava a dodávka zeminy, písku, kameniva a dalších materiálů v oblasti průmyslu, recyklace, odpadu, stavebnictví, demolice, těžby a dobývání nerostných surovin. Doosan také nabízí širší výběr volitelného příslušenství s cílem poskytovat více pracovních nástrojů lépe vyhovujících konkrétním aplikacím.
Standardní kapacity lžíce u modelů DL220-7 a DL250-7 jsou 2,3 a 2,5 m3. Z-kinematické zvedací rameno poskytuje vysoké vylamovací síly a zvedací kapacity, zejména u těžkých materiálů, a velký úhel vyklopení pro efektivní vykládání přilnavých materiálů. Oba kolové nakladače jsou k dispozici v provedení HL s ramenem s vysokým zdvihem a protizávažím 300 kg, pokud jsou vyžadovány vyšší výšky vyklápění a maximální univerzálnost.
Tichá převodovka na míru pro uhelný přístav
Vyšší výkon
Systém LIS (Systém odpružení ramene) poskytuje plynulejší jízdu a vyšší komfort obsluhy, stejně jako vyšší produktivitu díky lepší stabilitě při pohybu kolového nakladače. Zvedací rameno je odpruženo hydro-pneumatickým akumulátorem připojeným k hydraulickému systému, který působí jako tlumič nárazů. Mezi výhody patří zkrácení doby cyklu, vyšší výkon a lepší palivová účinnost při nakládce a přepravě materiálu.
Kolové nakladače Doosan DL220-7 a DL250-7 jsou standardně vybaveny automatickou čtyřstupňovou převodovkou Powershift a nápravami s diferenciály s omezeným prokluzem (LSD). Mezi volitelné příslušenství patří pětistupňová převodovka Powershift s uzamykatelným měničem točivého momentu a nápravy HDL pro vysoké zatížení, které zajišťují lepší trakci s hydraulickou uzávěrkou diferenciálu (DHL), zejména v prostředích s velkou zátěží. 100% hydraulická uzávěrka diferenciálu se může aktivovat automaticky při plném točivém momentu bez jakéhokoli zásahu obsluhy.
V celém hnacím ústrojí byla provedena vylepšení, která obsluze umožňují o 11 % vyšší pojezdovou rychlost až do maximálních 40 km/h.
Plná záruka 3 roky/5000 h jako standard
Vylepšený hydraulický systém a hlavní součásti zajišťují výrazně lepší odolnost a snazší údržbu. Vysoce spolehlivé a kvalitní nové kolové nakladače DL220-7 a DL250-7 přináší zákazníkovi větší klid, který je podpořen standardní plnou zárukou na 3 roky nebo 5000 hodin.
Zvýšená palivová účinnost
Výkon kolových nakladačů DL220-7 a DL250-7 zajišťuje nový šestiválcový motor Doosan DL06V splňující požadavky normy Stage V a poskytující výkon 119 kW (162 k), respektive 128 kW (174 k). Nový motor se vyznačuje až o 5 % vyšší palivovou účinností než stroje předchozí generace, přičemž poskytuje působivý výkon a točivý moment.
Nové motory splňují emisní předpisy Stage V bez nutnosti použití recirkulace výfukových plynů (EGR), a to díky využití, selektivní katalytické redukce (SCR), oxidačního katalyzátoru (DOC) a filtru pevných částic (DPF).
Doosan Smart Guidance System (DSGS) je nová funkce, která analyzuje řidičské návyky a chování obsluhy a pomáhá jí dosáhnout palivově co nejúspornějšího provozu. Systém DSGS poskytuje skóre a vodítko (Graf skóre) pro řidičský profil obsluhy a ukazuje úsporu paliva, účinnost a životnost podle dané kategorie.
Vynikající výhled pro obsluhu
Nová kabina nabízí obsluze výrazně lepší výhled, s minimem slepých míst kolem kabiny a o 14 % větší plochou prosklených oken ve srovnání s předchozími modely DL-5. U kolových nakladačů DL220-7/DL250-7 je také za účelem zvýšení bezpečnosti k dispozici možnost elektricky nastavitelných zpětných zrcátek. Na kabině jsou nainstalována výkonná LED pracovní světla (dvě standardně na přední i zadní straně, s možností čtyř nebo šesti světel, jak vpředu, tak vzadu). Pro zajištění vyšší bezpečnosti chodců mají LED světla na zadní kapotě funkci automatického stroboskopu, který signalizuje, když kolový nakladač couvá.
Volitelně je k dispozici také vzduchový kompresor umístěný v kabině. Jedná se o výkonný nástroj, který lze použít ke snadnému čištění interiéru a ulehčuje každodenní údržbu stroje.
Z Ruska odešel i Caterpillar
Nový design kabiny
Uvnitř kabiny nabízí kolové nakladače DL-7 výrazně vyšší komfort obsluhy, vylepšený systém řízení a pokročilé elektronické ovládání. Díky novému systému Doosan Smart Key na ovládacím panelu v kabině může obsluha spustit stroj pomocí bezklíčového zařízení, což pomáhá předcházet odcizení stroje. Systém Smart Key umožňuje dálkové ovládání dveří, uzamykání a odemykání dveří, otevření dveří, vyhledávání stroje a další funkce. Ovládací panel také obsahuje dvě zásuvky USB.
V nové kabině se nachází sedadlo Grammer Actimo XXL s plně regulovatelným nastavením vodorovného a svislého odpružení, pneumatickou bederní funkcí a vyhříváním sedadla v základní výbavě. Tříbodový bezpečnostní pás disponuje výstražnými ikonami na monitoru dotykové obrazovky Doosan Smart Touch a na přístrojové desce. Ten má nové, vylepšené uspořádání a antireflexní sklo.
Nový elektronický joystick (EMCV), plně integrovaný do loketní opěrky, je dalším standardním prvkem v kabině, který obsluze umožňuje plynuleji a přesně ovládat zvedací rameno a příslušenství na kolových nakladačích. Funkce dostupné díky systému EMCV zahrnují automatický návrat ramene a příslušenství do pracovní polohy, vyrovnání lžíce, a prevenci nárazů pro vyšší komfort obsluhy.
Citlivost ergonomického ovládání joystickem je navrženo tak, aby poskytovalo obsluze přesnější ovládání s kratším zdvihem joysticku. Ovládání lze nastavit a změnit podle preferencí obsluhy v menu nového dotykového 8palcovém monitoru Doosan Smart Touch. Ten je uživatelsky přívětivý a snadno čitelný za všech podmínek, poskytuje na jediném místě všechna důležitá nastavení a informace. Nové ovládání tak celkově pomáhá snižovat únavu operátora. Informace, které má na dosah ruky, zahrnují údaje ze zadní kamery, ovládání HVAC (topení, ventilace a klimatizace), rádio a Bluetooth zařízení (streamování hudby, handsfree) a funkce nápovědy.
Celkově přepracovaný interiér nabízí mnohem větší, tišší a pohodlnější prostředí, což zvyšuje bezpečnost a produktivitu a pomáhá obsluze lépe se při práci koncentrovat. Operátor má k dispozici také větší prostor pro nohy, zvětšený úložný prostor, místo pro umístění chladicího boxu a vylepšený klimatizační systém (s optimalizovanou cirkulací vzduchu).
Systém DoosanCONNECT jako standard
Na kolových nakladačích DL220-7 a DL250-7 je už z výroby nainstalován nejnovější bezdrátový systém pro sledování vozového parku DoosanCONNECT TMS2.0. Systém DoosanCONNECT je nástroj určený speciálně pro řadu strojů Doosan, který poskytuje komplexní informace o výkonu stroje v duálním režimu (satelit, mobilní síť).
Systém DoosanCONNECT nabízí webové řešení pro správu vozového parku a majetku, které je velmi užitečné pro řízení výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby.